Liczba graczy 2-21
Gry są dostosowane do różnych grup wiekowych:
Zbierajkowo (od 4 lat), Pomysłowo, Zespołowo (od 7 lat) i Waćpanowo (od 11 lat).
Cel wszystkich gier w WyMySłowie jest podobny: zadając pytania, trzeba zgadnąć, o jakiej ilustracji z karty myśli druga osoba. Nie wszystkie pytania są jednak dozwolone - można zadawać tylko takie, na które da się odpowiedzieć „TAK” lub „NIE”. Najłatwiej zadawać pytania, zaczynając od słowa „Czy...”, np. „Czy to jest żywe?” albo „Czy to trąbi?”.
Instrukcja gry w dwóch wersjach językowych.
WyMySłowo to zestaw 4 edukacyjnych gier rodzinno-towarzyskich w jednym pudełku.
Gra nr 1: Najmłodszym spodoba się Zbierajkowo (od 4 lat).
Karta, o której pomyślała druga osoba, leży na stole razem z 16 innymi. Zgadujemy! Po każdym pytaniu zbieramy niepasujące karty. Ale czy obejdzie się bez pomyłek...?
Gra nr 2: Pomysłowo (od 7 lat) to gra dla trochę większych graczy.
Gracze nie widzą karty, o której pomyślała druga osoba.
To wcale nie jest proste! Jak wywnioskować, że chodzi o śnieg, a jak, że mowa o pszczelarzu?
Gra nr 3: W większej grupie osób warto zagrać w Zespołowo (od 7 lat).
Zespoły ścigają się ze sobą i próbują szybko ustalić, o jakiej karcie mowa.
Gra nr 4: Kolejna gra, Waćpanowo (od 11 lat), spodoba się najstarszym graczom. Tu trzeba nie lada głowy, żeby zapamiętać odpowiedzi rywali. Kiedy warto użyć karty uwaga, Lustro, a kiedy Pierwszej Litery?
Po czym rozpoznasz DON KAMELEONA? Jak odgadniesz WYMYSŁOWIKA? Czy Waćpan Tarcza obroni twoją kartę? Proste reguły gier – odgadnij ilustrację, którą wybrała druga osoba.
Uczysz się angielskiego – poznajesz nowe słówka.
Ćwiczysz metodę dedukcji – od ogółu do szczegółu.
Gry polecamy: w domu, szkole, przedszkolu, podczas podróży, na wakacjach, urodzinach.
Zawartość pudełka:
76 kart zagadek
15 kart Don Kameleon
3 karty Wymysłowik
16 kart Proszę podpowiedź
6 kart Pierwsza litera
6 kart Druga szansa
3 karty Uwaga, lustro
3 karty Waćpan Tarcza
Gry z WyMySłowa są pomyślane tak, żeby były atrakcyjne zarówno dla dzieci, jak i dla dorosłych.
Grać można po polsku i po angielsku. W tym celu przygotowaliśmy dwujęzyczną instrukcję oraz ilustrowany słowniczek polsko-angielski znajdujący się na kartach.
W zadawaniu pytań, polecamy stosowanie metody od ogółu do szczegółu, np. zadajemy pytania w kolejności:
Czy to żyje? Czy to jest zwierzę? Czy to zwierzę ma cztery nogi?, itd. Czasem prawidłowe wydają się obie odpowiedzi: i „TAK” i „NIE”. Wtedy warto zatrzymać się i porozmawiać. To przecież rozmowa sprawia, że lepiej poznajemy siebie i innych. A to jest cenniejsze niż wszystkie zdobyte punkty w grach.
Miłej zabawy!
Grając w gry z WyMySłowa:
Wzbogacamy słownictwo: rozwój mowy, nauka zadawania pytań, uczenie się nowego języka.
Rozwijamy sprawności społeczne: komunikacja, praca w zespole, empatia.
Wspieramy rozwój emocjonalny: nauka cierpliwości, wytrwałości, umiejętności wygrywania i przegrywania.
Doskonalimy zdolności matematyczne: nauka liczenia, tworzenie zbiorów.
Stymulujemy czynności poznawcze: ćwiczenie pamięci i koncentracji uwagi, spostrzegawczości, myślenia realistycznego.